Wippies
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
10 September 2010, 03:12:49 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Wippie Phorum!

Check out also the Wippies Wiki
20524 Posts in 2589 Topics by 3960 Members
Latest Member: klaine3000
* Home Help Search Login Register
+  Wippies
|-+  Suomi
| |-+  Homebox
| | |-+  Wippies-loginiin ohjautumisessa vikaa
« previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Wippies-loginiin ohjautumisessa vikaa  (Read 987 times)
Akateemikko
Wippie
**

laadusta tinkimättä

« on: 29 May 2008, 10:20:49 AM »

Huomasin äsken, että Homeboxini (ohjelmistoversio Sauna27) ei pystynyt ohjaamaan julkisen Wippies-verkkovierailun ensimmäistä HTTP-pyyntöä Wippiesin login-sivulle. Kaikki muu kuitenkin toimi, eli langaton verkkoyhteys sai Sauna-IP-osoitteen ja tacts.wippies.com vastasi pingiin.
Akateemikko
Wippie
**

laadusta tinkimättä

« Reply #1 on: 29 May 2008, 11:36:59 AM »

Käytän Ethernet-yhteyttä nettiin. Näköjään uudelleenkäynnistäminen ehkä auttoi, nyt taas kaikki toimii, myös vierailijoiden kirjautumissivulle ohjautuminen sekä laitteen tuorein ilmoittautuminen Wippies-verkkoon.
johniemi
Starter wippie
*

« Reply #2 on: 27 April 2010, 07:36:02 AM »

Minulla ongelmia myös. Eli olen käytellyt homeboxia pari vuotta ja nyt jostain syystä kun avaan koneen, se ei osaakaan ottaa langatonta yhteyttä ns. automaattisesti vaan menee tuonne (ärsyttävälle) Wippies Login sivulle (https://tacts.wippies.com/wshcaptive/CaptivePortalServlet?login=1). Ja tarkennetaan siis vielä: eli "yhteys" kyllä toimii, Windows XP löytää Wippies verkon ja menee siihen, nou problem, mutta siis minun pitää vielä mennä selaimella tuohon tacts.wippies.com osoitteeseen ja kirjoittaa login-tietoni sinne että yhteys tavallaan aukeaa.

Tuo on turha ylimääräinen vaihe ja haluan siitä eroon koska sitä ei ollut aikaisemminkaan. Eli miten saan tämän toimimaan niinkuin ennenkin (jossain valikossa varmaan on joku auto login ruksi mutta en sitä löydä). Todella turhauttavaa joutua loggaamaan aina selaimella Wippiesiin vaikka käytän tätä konetta aina kotona ja aina samassa verkossa.

Eniten ehkä ihmetyttää että miksi tuo ylimääräinen vaihe tuli nyt, kahden vuoden jälkeen, eikä ole tullut kertaakaan aikaisemmin. (no okei, ehkä ensimmäisellä koneen käyttökerralla silloin 2 v sitten se tuota myös kysyi mutta enpä niin kauas muista.)
kurg
Starter wippie
*

« Reply #3 on: 27 April 2010, 18:28:29 PM »

Minulla ongelmia myös. Eli olen käytellyt homeboxia pari vuotta ja nyt jostain syystä kun avaan koneen, se ei osaakaan ottaa langatonta yhteyttä ns. automaattisesti vaan menee tuonne (ärsyttävälle) Wippies Login sivulle (https://tacts.wippies.com/wshcaptive/CaptivePortalServlet?login=1). Ja tarkennetaan siis vielä: eli "yhteys" kyllä toimii, Windows XP löytää Wippies verkon ja menee siihen, nou problem, mutta siis minun pitää vielä mennä selaimella tuohon tacts.wippies.com osoitteeseen ja kirjoittaa login-tietoni sinne että yhteys tavallaan aukeaa.

Tuo on turha ylimääräinen vaihe ja haluan siitä eroon koska sitä ei ollut aikaisemminkaan. Eli miten saan tämän toimimaan niinkuin ennenkin (jossain valikossa varmaan on joku auto login ruksi mutta en sitä löydä). Todella turhauttavaa joutua loggaamaan aina selaimella Wippiesiin vaikka käytän tätä konetta aina kotona ja aina samassa verkossa.

Eniten ehkä ihmetyttää että miksi tuo ylimääräinen vaihe tuli nyt, kahden vuoden jälkeen, eikä ole tullut kertaakaan aikaisemmin. (no okei, ehkä ensimmäisellä koneen käyttökerralla silloin 2 v sitten se tuota myös kysyi mutta enpä niin kauas muista.)
Käytit aikaisemmin luultavasti omaa langatonta lähiverkkoasi ja nyt käytät Wippies-verkkoa.
Miksi käyttäisit kotioloissa Wippies-verkkoa? Wippies-verkkoon ei kuulukkaan mitenkään automaattisesti kirjautua.
Käytä siis omaa langatonta verkkoasi. Ota automaattinen Wippies-verkon käyttö pois langattomassa verkossa olevien tietokoneidesi asetuksista ja pistä oma henkilökohtainen langaton lähiverkkosi oletukseksi (oman langattoman verkosi nimen olet määritellyt my.wippies.com-sivulla).
johniemi
Starter wippie
*

« Reply #4 on: 29 April 2010, 20:33:26 PM »

Wippies mulla on aina tuo verkko ollut mitä olen käyttänyt ja ei se aikaisemmin ohjannut wippiesin nettisivuille ja kysellyt loginia...

Windowsissa (tarkemmin: Intel PROSet/Wireless Wifi Connection Utility, löytyy mulla oikeasta alanurkasta pikkukuvakkeena) listalla näkyy siis vain seuraavat verkot: Wippies, WippiesHome, WippiesVOIP. En uskalla kyllä mitään muutoksia tehdä koska viimeksi kun tein niin langaton verkko oli monta tuntia käyttökelvoton sen ajan kun yritin selvittää mitä tein väärin Smiley Eli kun tämä kuitenkin toimii niin näillä jatkan toistaiseksi vaikka sitten joudunkin loggautumaan.

Mut tosiaan, aina olen tuota "Wippies" verkkoa käyttänyt ja vasta nyt se on alkanut ohjaamaan tuonne login-sivulle jostain syystä. Käsittääkseni tuo "Wippies" verkko on nimenomaan tuo langaton verkkoyhteys. Suojaamaton se ainakin on (lähin naapuri 100m päässä) ja ei mulla näy kuin nuo kolme em. verkkoa. Olen varmaan itse nimennyt se vaan nimellä "Wippies" vai...? Kun en minä näistä paljon ymmärrä tai muista mitä joskus 3 vuotta sitten olen asetuksia laittanut.
« Last Edit: 29 April 2010, 20:38:10 PM by johniemi » Logged
kurg
Starter wippie
*

« Reply #5 on: 29 April 2010, 21:26:14 PM »

Wippies mulla on aina tuo verkko ollut mitä olen käyttänyt ja ei se aikaisemmin ohjannut wippiesin nettisivuille ja kysellyt loginia...

Windowsissa (tarkemmin: Intel PROSet/Wireless Wifi Connection Utility, löytyy mulla oikeasta alanurkasta pikkukuvakkeena) listalla näkyy siis vain seuraavat verkot: Wippies, WippiesHome, WippiesVOIP. En uskalla kyllä mitään muutoksia tehdä koska viimeksi kun tein niin langaton verkko oli monta tuntia käyttökelvoton sen ajan kun yritin selvittää mitä tein väärin Smiley Eli kun tämä kuitenkin toimii niin näillä jatkan toistaiseksi vaikka sitten joudunkin loggautumaan.

Mut tosiaan, aina olen tuota "Wippies" verkkoa käyttänyt ja vasta nyt se on alkanut ohjaamaan tuonne login-sivulle jostain syystä. Käsittääkseni tuo "Wippies" verkko on nimenomaan tuo langaton verkkoyhteys. Suojaamaton se ainakin on (lähin naapuri 100m päässä) ja ei mulla näy kuin nuo kolme em. verkkoa. Olen varmaan itse nimennyt se vaan nimellä "Wippies" vai...? Kun en minä näistä paljon ymmärrä tai muista mitä joskus 3 vuotta sitten olen asetuksia laittanut.

Ei. WippiesHome on se sun oma verkko. Wippies-verkko on julkinen ja salaamaton tunnuksia kyselevä verkko, johon ei koskaan ole päässyt ilman tunnuksien kyselyä. Olet siis aikaisemmin käyttänyt WippiesHome-verkkoa ja nyt jostain syystä oletuksena koneesi käyttää Wippies-verkkoa. WippiesHome ei kysele mitään kirjautumisia, mutta tietysti salasana on laitettava oikein tietokoneesi verkkoasetuksiin. Salasanan olet määrittänyt my.wippies.com -sivulla. Samasta paikasta voit muuttaa myös verkkosi nimen joksikin muuksi kuin WippiesHome:ksi, jos haluat.
« Last Edit: 29 April 2010, 21:31:28 PM by kurg » Logged
johniemi
Starter wippie
*

« Reply #6 on: 01 May 2010, 12:39:50 PM »

No hip hei, näinhän se olikin! Kiitos, läppäri oli tosiaan vaihtanut verkkoihin kirjautumisjärjestyksen itsestään. Nyt WippiesHome listalla ykkösenä.
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: