Wippies
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
31 July 2010, 06:42:25 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Wippie Phorum!

Check out also the Wippies Wiki
20492 Posts in 2585 Topics by 3905 Members
Latest Member: nadinsexi1921
* Home Help Search Login Register
+  Wippies
|-+  Svenska
| |-+  Wippiespace
| | |-+  Wippies Vault + Vista
« previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Wippies Vault + Vista  (Read 1586 times)
niccman
Wippie
**

« on: 16 July 2008, 09:56:13 AM »

Tänkte det kunde vara dags för ett litet tips (för dom som har problem med wippies vault + vista) istället för att välja "kör" när du börjat ladda ner filen så kan du spara den på skrivbordet och högerklicka för att välja alternativ. Välj sedan att köra den i kompabilitetsläge för windows xp + köra den som administratör, sedan är det dags för installation. Den kan ha problem med privilegier lite senare i installationen men välj fortsätt så har du den trevliga tjänsten wippies vault installerad efter omstart..
För att lösa lite problem krin vista, går man sedan in i c:\program\tenue\davbackup och väljer egenskaper på dom .exe filer som du hittar där, välj kompabilitet och kryssa den trevliga rutan för windows xp kompabilitet på dessa, sedan dags för den berömda omstarten igen och som ett magiskt under så uppenbarar sig Wippies Vault ikonen och det är bara att köra
(Testat på windows vista sp1 home premium + business edition samt windows vista utan servicepack)
Issues: Om du väljer att bläddra bland mappar så slår vista ifrån, ska testa att "köra som administratör" och se om det löser problemet, en kul test som jag ska göra senare är att se om det går att köra backup från min Microsoft Home Server ......

ps: kan fungera att stänga av UAC'n då det verkar ge möjlighet att köra tillägg av katalog vista kan vara lite..... bökigt

// Janne
www.prylparadiset.se & www.motormaniac.se

« Last Edit: 16 July 2008, 13:40:23 PM by niccman » Logged
jacob
True Wippie
Active Wippie
*

« Reply #1 on: 21 July 2008, 19:55:51 PM »

Tack för bra info Grin
niccman
Wippie
**

« Reply #2 on: 22 July 2008, 09:44:36 AM »

Kommer mer bra info bara jag blir varm i kläderna *skratt*
Jag jobbar med liknande saker så det är bara kul att dela med sig av erfarenheterna....
niccman
Wippie
**

« Reply #3 on: 24 July 2008, 20:16:29 PM »

Börjat köra Wippies Vault och HomeServer, genom att köra Windows 2000 setupen så funkar det galant, sedan pekar jag på katalogerna som HomeServern backar upp varje natt från min Laptop och Voila en dubbel backup precis vad doktorn förordnat (kanske beroende på vilken doktor...)
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: