Wippies
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
31 July 2010, 06:43:38 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Wippie Phorum!

Check out also the Wippies Wiki
20492 Posts in 2585 Topics by 3905 Members
Latest Member: nadinsexi1921
* Home Help Search Login Register
+  Wippies
|-+  Svenska
| |-+  Homebox (Moderator: Ollikkala)
| | |-+  Hur du öppna portar!
« previous next »
Pages: 1 [2] 3 Go Down Print
Author Topic: Hur du öppna portar!  (Read 7861 times)
aclaim
Starter wippie
*

« Reply #15 on: 29 September 2008, 18:35:47 PM »

Jag har port 6667 inställd så att den öppnas varje gång så det är inte det som är felet heller!
aclaim
Starter wippie
*

« Reply #16 on: 03 October 2008, 17:42:46 PM »

Jag har port 6667 inställd så att den öppnas varje gång så det är inte det som är felet heller!

Tänkte typ bumpa upp detta igen då jag inte får det att funka. Läste att just den port (6667) som jag använt var en standard port som kunde vara spärrad på vissa ställen eller något.

Kör på port 12346 nu men det funkar fortfarande inte och det börjar bli lagom jobbigt när inget händer på Utorrent.

Tänkte ställa fråga i luften angående admin konton på datorn.

Jag har installerat om utorrent och kört det som admin och så men se funderar jag på om det kan vara så att jag inte har alla rättigheter på mitt konto på datorn.

Borde ha detta eftersom jag enbart har ett konto på datorn och så långt min kunskap sträcker sig så ska det vara ett admin konto med alla rättigheter.

Har en dator till kopplad till homeboxen, detta har XP som operativsystem och den porten som körs på den datorn är öppnad utan problem så jag fattar inte riktigt varför jag inte kan få det att funka på Vista datorn.

Skulle verkligen uppskatta hjälp med detta.
Ollikkala
Moderator
Active Wippie

« Reply #17 on: 06 October 2008, 10:33:27 AM »

För att installera med admin-rättigheter så ska du högerklicka på utorrent.exe och välja "Kör med administrationsrättigheter" eller något liknanade, har inte Vista  Tongue

Lycka till!

aclaim
Starter wippie
*

« Reply #18 on: 06 October 2008, 20:08:36 PM »

Har redan installerat om det med adminrättigheter! har gjort allt som ni sagt men det funkar ändå inte...

Vet inte alls vad jag ska kunna göra för att få ordning på det...

Någon som har vista som kan hjälpa mig?
Nicklas.W
True Wippie
Sr. Member
*

« Reply #19 on: 07 October 2008, 14:30:06 PM »

Har redan installerat om det med adminrättigheter! har gjort allt som ni sagt men det funkar ändå inte...

Vet inte alls vad jag ska kunna göra för att få ordning på det...

Någon som har vista som kan hjälpa mig?

Tjao!,

Skicka ett PM till mig med din gatuadress och namn så skall jag kika lite på boxen.

aclaim
Starter wippie
*

« Reply #20 on: 07 October 2008, 16:19:24 PM »

PM skickat!!!
nolimitzz
Starter wippie
*

« Reply #21 on: 12 October 2008, 10:17:46 AM »

hur gör man om man vill öppna mer än 3 portar som det bara går att göra på my.wippies.com?
arre
Starter wippie
*

« Reply #22 on: 12 October 2008, 14:47:58 PM »

hur gör man om man vill öppna mer än 3 portar som det bara går att göra på my.wippies.com?
Jag använder programmet det står om i första inlägget i denna tråd.

( http://forum.wippies.com/wiki/Port_Forwarding_med_UPnP)
Zinth
Starter wippie
*

« Reply #23 on: 26 October 2008, 19:03:00 PM »

Jag försöker använda UPnP-protokollet för att öppna portar, men tjänsten "Universial Plug and Play Device Host" vill av nån anledning inte fungera. Så när jag försöker göra ett kommando med programmet så står det att den inte hittar några UPnP Device på nätverket.

Finns det något sätt att få den att hitta routern utan denna tjänst?
Zinth
Starter wippie
*

« Reply #24 on: 03 November 2008, 14:31:31 PM »

Okej, problemet löst. Nu till nästa problem... Kan jag på något smidigt sätt öppna flera portar utan att behöva skriva kommandot för varje port jag vill öppna?
Mudkips
Starter wippie
*

« Reply #25 on: 12 November 2008, 21:07:44 PM »

Hmm om det här verkligen fungerar som det ska så kanske jag äntligen kan skrota min Netfail- jag menar netgear router och enbart köra på wippieroutern?

Behöver lite hjälp dock... förstår inte helt hur detta fungerar. Hur startar jag programmet överhuvud taget? Testade litegrann med att öppna CMD, ändra katalogen till där upnpc ligger (C:\U extraherade jag till) och skrev C:\U\upnpc-static.exe. Då fick jag lite saker jag kunde ändra, och skrev in
upnpc-static.exe -a 192.168.0.9 21 21 tcp

Då står det lite grejer... verkar inte fungera. Lite hjälp? Vad gör jag för fel? Har alla services aktiverade som man ska ha.

Kommer porten ALLTID vara öppen för mitt IP nu så länge som jag inte får ett annat LAN IP? Måste något program starta med min dator?

EDIT: Nu fungerar det att öppna portar (har testat på min netfail router just nu som har UPnP aktiverat) med upnpc, fast en fråga kvarstår: Stänger portarna ner sig efter ett tag eller förblir de öppna tills jag antingen manuellt genom upnpc tar bort dom eller måste jag öppna dom på nytt titt som tätt?
« Last Edit: 12 November 2008, 23:50:20 PM by Mudkips » Logged
aspenback
Starter wippie
*

« Reply #26 on: 08 January 2009, 15:39:56 PM »

Okej, problemet löst.

Vad gjorde du för att lösa det problemet? Jag har nämligen samma problem  Undecided
Vore jätte tacksam om du eller någon annan kan berätta hur man åtgärdar detta  Smiley
« Last Edit: 08 January 2009, 15:43:34 PM by aspenback » Logged
Zinth
Starter wippie
*

« Reply #27 on: 21 January 2009, 18:58:02 PM »

Hmm, jag löste inte direkt problemet jag hade, utan jag plockade fram en gammal dator som har XP installerat med dessa tjänster, och via den datorn lekte jag med portarna.
Gambit
Starter wippie
*

« Reply #28 on: 02 March 2009, 21:14:29 PM »

Bara för att vara en komplett nybörjare så måste jag fråga. Om jag vill komma åt en FTP jag lägger upp på min burk hemma, skriver jag bara in mitt ip som boxen gett mig i "my.wippies" under "Portinställningar" och vilket portnummer jag vill öppna, är det allt som behövs? Vilket ip skriver jag in att jag vill connecta till utifrån när jag vill komma åt FTP:n? Det routern ger mig eller mitt faktiska från min ISP. Har provat detta ett tag men aldrig fått det att funka.

Tacksam för svar.
Micha
Starter wippie
*

« Reply #29 on: 12 March 2009, 07:27:40 AM »

Jag skulle behöva få ident porten öppen. Är det nån ni kan fixa?
Pages: 1 [2] 3 Go Up Print 
« previous next »
Jump to: