Vi känner till detta problem hos några av våra kunder och håller på att undersöka orsaken, detta är väldigt viktigt att vi ordnar så snabbt som möjligt då hela wippies-konceptet baseras på ditt gästnätverk..
Yess, bra!
Har du en annan router före?
Nix. Inget annat än Homeboxen (som alltså är direkt fast i Saunalahtis ADSL genom gamla PYH-WTF's koppar (ingen telefonlinje koppad mera) i södra Helsingfors).
Om du går in på my.wipipes-sidan och kollar, syns den som online?
Jepp. Eller i alla fall syntes den igår, när jag observerade problemet med mitt gästnät (har inte undersökt gästnätet idag, i skrivande stund verkar verkar boxen senast ha haft kontakt med moderskeppet för 50 minuter sedan).
Min box har firmis A50803-Sauna20-9267, alltså inte en beta-version.
Annars så resettar routern (håll in knappen i hålet på baksidan tills alla lampor börjar lysa [ca:10 sec] tills alla lampor börjar lysa) och sen går in och gör om inställning på General Information-sidan.
Uuuuj! Du talar om att gå tillbaka till fabriksinställningar och vara tvungen att mata in allt om SSID namn, kryptering och password igen?
Jag är nog en så stor skit att så länge mitt hemnäts wlan funkar någotsånär hyggligt (se annan tråd - fullkomligt oförutsägbara problem som kommer och går) så tänker jag inte ens koppla på och av strömmen (torde vara en sorts "soft reset", right?), än mindre göra en total reset.
Mitt gästnät har fungerat tidigare, jag testade att logga in på det för ett par veckor sedan. Sedan dess har jag haft otaliga större och mindre strul med hemnätets wlan, och använt on/off medicinen ett antal gånger. Kommer väl att göra det snart igen. Men helst inte så länge jag har stabil kontakt...