Wippies
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
31 July 2010, 06:42:10 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Wippie Phorum!

Check out also the Wippies Wiki
20492 Posts in 2585 Topics by 3905 Members
Latest Member: nadinsexi1921
* Home Help Search Login Register
+  Wippies
|-+  Svenska
| |-+  Wifibox (Moderator: Ollikkala)
| | |-+  Gammal wifibox som inte varit i drift på länge...
« previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Gammal wifibox som inte varit i drift på länge...  (Read 1405 times)
pethson
Starter wippie
*

« on: 11 June 2009, 01:36:43 AM »

Hej!

Jag har en gammal Wifibox som jag i dagarna insåg att det inte varit i drift på över ett år.
Jag använder inte den själv här hemma så jag har inte märkt att den slutat fungera.

Anledningen till att jag märkte att den inte fungerade var att jag byggde om min brandvägg.
Jag har byggt upp så min Wifibox står i mitt DMZ och har full access ut i omvärlden.

Jag började med att koppla upp den på mitt vanliga interna nät och då gjorde den en del uppdateringar mm.
Sedan satte jag den på DMZ igen med en fast IP, men den började fråga efter DHCP servern.
Startade om och då verkar den ha fått rätt adress (192.168.100.100)

Jag ser att den går ut och frågar efter tiden på en NTP server, jag ser att den frågar OpenDNS frågor.
Men jag kan inte surfa när jag petar i en sladd på LAN porten, någon som har någon idé?

///Peter!
Jallee
Starter wippie
*

« Reply #1 on: 15 June 2009, 08:23:47 AM »

Anledningen till att jag märkte att den inte fungerade var att jag byggde om min brandvägg.
Jag har byggt upp så min Wifibox står i mitt DMZ och har full access ut i omvärlden.
Svårt att svara på utifrån din beskrivning. du har troligtvis fel gateway men utan mera info om routerns setup så??

//---data corruption is only a minor issue in filesystems ---\\ ;-)
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: