Wippies
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
10 September 2010, 02:19:29 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Wippie Phorum!

Check out also the Wippies Wiki
20524 Posts in 2589 Topics by 3960 Members
Latest Member: klaine3000
* Home Help Search Login Register
+  Wippies
|-+  Svenska
| |-+  Wifibox (Moderator: Ollikkala)
| | |-+  Installationsproblem
« previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Installationsproblem  (Read 993 times)
artful
Starter wippie
*

« on: 15 September 2007, 14:37:55 PM »

Nu kom äntligen boxen! Hämtade ut den, packade upp allt och satt klistermärket på dörren.
Kopplade in LAN-kabel från modemet in i WAN porten enligt instruktionerna.
Läste sen att det man skulle låta lådan stå för sig själv i ett hörn och blinka lite i en kvart eller så...och sen när WLAN lampan lös fast och fint var det bara att rocka.

Så jag gjorde som det stod, startade en tvättmaskin, möblerade om, städade, sorterade garderoben...(skojar inte! gjorde verkligen allt)...vilket är mer än en kvart. Och lampjäveln blinkade fortfarande!
Jag kommer in på sidan för att kunna ändra ip-adress, även om jag inte vill så går det. Men den ansluter sig aldrig till den stora vida världen. Vad gör jag för fel? Vad har jag missat att göra för att det ska fungera? Jag blir tilldelad en IP-adress av boxen när jag ansluter till WLAN:et men får tji när jag försöker surfa...

Hoppas på snabbt svar Wink
artful
Starter wippie
*

« Reply #1 on: 18 September 2007, 16:07:42 PM »

*Bump*

Samma fel fortfarande, skulle vara kul om någon kan ha ett svar på varför det är som det är...
thokar
Starter wippie
*

« Reply #2 on: 18 September 2007, 18:09:02 PM »

Vad har du för uppkoppling? leverantör? Det kan vara så att om du har haft datorn inkopplad direkt till modemet och sen bara bytt kan det vara att datorn ligger registrerad fortfarande, bästa är att inte har något inkopplat till modemet i ca 30 min och sen koppla in wifiboxen.

eller så gör du såhär, start > kör > skriv "cmd" och välj öppna > skriv "ipconfig /release" och byt sen kablen till wifiboxen från datorn.

artful
Starter wippie
*

« Reply #3 on: 18 September 2007, 21:55:16 PM »

Ska testa det.

Har Combort... Har en switch i dagsläget så jag fimpade den och drog kabel rätt in i Wippieslådan... har även testat att sätta den efter switch, men ska kolla release grejen imorrn...*hålla tummarna*
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: